DSpace Repository

A dynamic multi-objective model for fair workforce scheduling wıth synchronization and ergonomic constraints for logistic platforms

Show simple item record

dc.contributor.advisor Fığlalı, Alpaslan 
dc.contributor.author Malekı, Parmıs Shah
dc.date.accessioned 2022-04-07T07:44:16Z
dc.date.available 2022-04-07T07:44:16Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.other 705905
dc.identifier.uri http://dspace.kocaeli.edu.tr:8080/xmlui/handle/11493/17946
dc.description.abstract This research studied a practical scheduling problem arising in the repackaging phase of cross-dock platforms. Packaging/repackaging is one of the significant concerns in cross-dock internal operations, where most of the tasks have been done by a number limited of teams. The problem also contains many practical constraints such as synchronization between teams and ergonomic aspects, as well as several managerial constraints. These conditions make internal workforce scheduling a complex and important issue for cross-docks. Implementation of the decision support system for planning and manpower scheduling in the repackaging phase of a cross-dock is encouraged us for this research. We try to model a real-world problem from automotive industry. Due to the non-deterministic polynomial time hardness (NPhard) of the problem, finding a good solution is difficult. Therefore a dynamic solution method and a novel greedy construction heuristic algorithm are proposed. We apply these methods for real problem and generated instances. While the current process of planning and scheduling is manually and time consuming, our proposed algorithms generate good results for real problem instances in reasonable times.
dc.description.abstract Bu çalışmada, çapraz sevkiyat platformlarının paketleme bölümünde ortaya çıkan bir çizelgeleme problemi incelenmektedir. Paketleme fonksiyonları sınırlı miktarda iş gücü ile gerçekleştirildiğinden, çapraz sevkiyatın dahili operasyonları arasında çok önemli bir aşamayı oluşturmaktadır. Bu problem, uygulamadaki işçi takımları arasındaki senkronizasyon ve ergonomik sınırlamalar gibi kısıtların yanısıra; çeşitli yönetimsel kısıtlamaları da içermektedir. Bu yüzden çapraz sevkiyat uygulamalarında, işgücünün planlanması karmaşık ve önemli bir problem olarak ortaya çıkmaktadır. Bu araştırmada, çapraz sevkiyatta , paketleme bölümündeki işgücünün planlanması için bir karar destek sisteminin tasarlanması ve uygulanması hedeflenmektedir. Otomotiv endüstrisine ait gerçek bir problem için dinamik bir model ve çözüm yöntemi önerilmektedir. Problemin NP-zor grupta yer alması nedeniyle, büyük ölçekli problemlerde uygun sürede optimum çözümün elde edilmesi mümkün değildir. Bu nedenle, çok amaçlı dinamik bir çözüm yöntemi ve yeni bir yapıcı sezgisel algoritma önerilmiştir. Önerilen çözüm yöntemleri, hem gerçek veriler, hem de oluşturulmuş veri kümeleri üzerinde uygulanmıştır. Manuel ve zaman alıcı mevcut planlama yöntemi ile karşılaştırıldığında, önerilen yöntemin makul sürelerde iyi sonuçlar ürettiği görülmektedir.
dc.language.iso en
dc.publisher Kocaeli Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü
dc.rights openAccess
dc.subject Fair scheduling
dc.subject Ergonomics
dc.subject Logistic platforms
dc.subject Workforce scheduling, synchronization constraints.
dc.subject Adil çizelgeleme
dc.subject Ergonomi
dc.subject Lojistik platformlar
dc.subject Personel planlaması
dc.subject Senkronizasyon kısıtlamaları.
dc.title A dynamic multi-objective model for fair workforce scheduling wıth synchronization and ergonomic constraints for logistic platforms
dc.title.alternative Lojistik platformlar için senkronizasyon ve ergonomik kısıtlar altında işgücünün adil çizelgelenmesi için dinamik çok amaçlı bir model
dc.type doctoralThesis
dc.contributor.department Endüstri Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.identifier.endpage 90


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account