DSpace Repository

Ortaokul fen bilimleri dersi 8. Sınıf enerji dönüşümleri ve çevre bilimi ünitesinde kullanılan bağlam temelli öğrenmenin öğrencilerin analitik düşünme becerilerine ve çevresel tutumlarına etkisinin incelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Özata Yücel, Elif
dc.contributor.author Kocabaş, Hayal
dc.date.accessioned 2022-04-07T07:44:33Z
dc.date.available 2022-04-07T07:44:33Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.other 701967
dc.identifier.uri http://dspace.kocaeli.edu.tr:8080/xmlui/handle/11493/17983
dc.description.abstract Araştırmada bağlam temelli öğrenme yaklaşımına dayalı FEACA öğretim modelinin 8.sınıf öğrencilerinin enerji dönüşümleri ve çevre bilimi ünitesindeki analitik düşünme becerilerine ve çevresel tutumlarına etkisi araştırılmıştır. Yakınsayan paralel karma yöntem desenin kullanıldığı araştırmada iki deney ve bir kontrol grubu bulunmaktadır. Acil uzaktan eğitimin gerçekleştirildiği deney grubunda 15, yüz yüze eğitimin gerçekleştirildiği deney grubunda 24 ve kontrol grubunda 20 olmak üzere toplam 59 öğrenci araştırmaya katılmıştır. Deney gruplarında, araştırmacı tarafından 8. sınıf enerji dönüşümleri ve çevre bilimi ünitesi bağlam temelli öğrenme yaklaşımına dayalı FEACA öğretim modeline yönelik hazırlanmış öğretim tasarımı kullanılmıştır. Kontrol grubunda ise mevcut öğretim programı ve ders kitapları kullanılmıştır. Sekiz hafta süreyle gerçekleştirilen araştırmada öğrencilerin analitik düşünme becerileri, "Enerji Dönüşümleri ve Çevre Bilimi Analitik Düşünme Başarı Testi" ve "Analitik Düşünmeyi Günlük Yaşama Uyarlama Testi"; çevresel tutumları ise "Çevresel Tutum Ölçeği" aracılığıyla ölçülmüş ve uygulanan süreçle ilgili görüşleri "Öğrenci Görüşme Formu" aracılığıyla alınmıştır. Nicel verilerin analizinde Mann-Whitney U testi ve Wilcoxon İşaretli Sıralar testi kullanılmıştır. Nitel veriler betimsel olarak analiz edilmiştir. Araştırma sonuçları, yüz yüze eğitim yapılan deney grubu öğrencilerinin analitik düşünme becerilerinin ve çevresel tutumlarının kontrol grubu öğrencilerine göre daha fazla geliştiğini ortaya koymuştur. Yüz yüze eğitim yapılan deney grubunun acil uzaktan eğitim yapılan deney grubuna göre analitik düşünmeye dayalı bilişsel başarılarının gelişiminin daha fazla olduğu ancak analitik düşünmeyi günlük yaşama uyarlama becerilerinin ve çevresel tutumlarının benzer olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin deneysel süreçle ilgili görüşlerinin ise olumlu olduğu, acil uzaktan eğitim süreciyle ilgili ise çeşitli olumlu ve olumsuz görüşleri olduğu belirlenmiştir
dc.description.abstract In the study, the effect of FEACA teaching model based on context-based learning approach on analytical thinking skills and environmental attitudes of 8th grade students in energy conversions and environmental science unit was investigated. There are two experimental groups and one control groups in the study using the convergent parallel mixed method design. A total of 59 students (15 in the experimental group in which emergency distance education was conducted, 24 in the experimental group in which face-to-face education was conducted, and 20 in the control group) participated in the research. In the experimental groups, the instructional design prepared by the researcher for FEACA teaching model based on 8th grade energy conversions and environmental science unit context-based learning approach was used. In the control group, the current curriculum and textbooks were used. In the eight-week research, students' analytical thinking skills were assessed with "Energy Conversions and Environmental Science Analytical Thinking Achievement Test" and "Daily Life Adaptation of Analytical Thinking Test" while their environmental attitudes were measured with "Environmental Attitude Scale" and their opinions about the applied process were obtained with the "Student Interview Form". Mann Whitney U test and Wilcoxon Signed Ranks test were used for the analysis of quantitative data. Qualitative data were analyzed descriptively. Results of the research revealed that the analytical thinking skills and environmental attitudes of the experimental group students who received face-to-face education improved more compared to the control group students. It has been found that the improvement of analytical thinking-based cognitive achievements of face-to-face education experimental group was higher compared to the emergency distance education experimental group, however their skills for daily life adaptation of analytical thinking and environmental approaches were similar. It has been determined that the students' opinions about the experimental process were positive, and they had various positive and negative opinions about the emergency distance education process.
dc.language.iso tur
dc.publisher Kocaeli Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü
dc.rights openAccess
dc.subject Acil uzaktan eğitim
dc.subject Analitik düşünme
dc.subject Bağlam temelli öğrenme
dc.subject Çevresel tutum
dc.subject Feaca öğretim modeli.
dc.subject Emergency distance education
dc.subject Analytical thinking
dc.subject Context-based learning
dc.subject Environmental approach
dc.subject Feaca teaching model.
dc.title Ortaokul fen bilimleri dersi 8. Sınıf enerji dönüşümleri ve çevre bilimi ünitesinde kullanılan bağlam temelli öğrenmenin öğrencilerin analitik düşünme becerilerine ve çevresel tutumlarına etkisinin incelenmesi
dc.title.alternative Examınatıon of the effect of context-based learnıng used in secondary school scıences course 8th grade energy conversıons and envıronmental scıence unıt on analytıc thınkıng skılls and envıronmental approaches of students
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, Fen Bilgisi Öğretmenliği Bilim Dalı
dc.identifier.endpage 254


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account