dc.contributor.advisor |
Aydın, Sinan |
|
dc.contributor.author |
Akkaş Dede, Rüveysa |
|
dc.date.accessioned |
2022-04-07T07:44:35Z |
|
dc.date.available |
2022-04-07T07:44:35Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.other |
701975 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.kocaeli.edu.tr:8080/xmlui/handle/11493/17988 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmanın amacı, Türkiye'de 2005–2020 yılları arasında, eğitim-öğretim alanında yapılan teknoloji destekli eğitsel oyunların yer aldığı lisansüstü tezlerin incelenmesidir. Tarama modelinin kullanıldığı bu çalışmada, nitel araştırma yöntemlerinden doküman inceleme tekniğiyle verilerin analizinde tematik içerik analizi kullanılmıştır. Çalışmada, YÖK Ulusal Tez Merkezinden 10.11.2020 tarihinde yapılan tez taraması sonucunda, eğitim-öğretim alanında teknoloji destekli eğitsel oyunlarla ilgili 25' i yüksek lisans ve 4' ü doktora olmak üzere toplam 29 tez' e ulaşılmıştır. Belirlenen tezler, 20 ölçüt temel alınarak incelenmiş, inceleme sonucunda elde edilen veriler Excel programında düzenlenerek kaydedilmiştir. İncelenen bu tezler; öğrenim düzeylerine ve yıllara, tezlerin yürütüldüğü üniversite, enstitülerine ve anabilim dalına, öğrenme alanlarına ve alt öğrenme alanlarına, araştırma modeline ve yöntemine, araştırma yapılan örnekleme ve çalışma grubuna, araştırma yöntemi ve veri toplama aracına, ölçtüğü özelliğe, kullanılan teknolojiye ve eğitim portallarına, uygulanan oyunların gelişim süreci ve oyunların türü, uygulanan oyunların eğitimde kullanım şekline ve veri analiz yöntemine göre incelenmiştir. Elde edilen verilere dayalı olarak en fazla çalışmanın Balıkesir ve Gazi Üniversitesinde yapıldığı, en fazla tezin 2019 yılında yapıldığı belirlenmiştir. Çalışmaların en çok 6.sınıf düzeyinde yapıldığı, örneklem büyüklüğünün çoğunlukla 31-100 arasında tercih edildiği ve tezlerin en fazla "Sayılar ve İşlemler" öğrenme alanında yazıldığı verilerine ulaşılmıştır. Araştırma sonunda elde edilen verilere dayalı olarak yapılan tartışmalar ve varılan sonuçlar ışığında konuyla ilgili ya da benzer çalışmalar yürütecek olanlara gerekli öneriler sunulmuştur. Anahtar Kelimeler: Eğitsel Oyunlar, Matematik Eğitimi, Teknoloji Destekli Eğitim, Tez inceleme. |
|
dc.description.abstract |
The aim of this study is to examine the postgraduate theses, which include technology-supported educational games in the field of education and training, between 2005 and 2020 in Turkey. In this study, in which the scanning model was used thematic content analysis was used in the analysis of the data with the document analysis technique, which is one of the qualitative research methods. In the study, as a result of the thesis screening made on 10.11.2020 from the YÖK National Thesis Center, a total of 29 theses, 25 for master's and 4 for doctorate, related to technology-supported educational games in the field of education and training were reached. The determined theses were examined on the basis of 20 criteria, and the data obtained as a result of the examination were edited and recorded in the Excel program. These theses examined; education levels and years, universities, institutes and departments where are conducted, learning areas and sub-learning areas, research model and method, research sampling and study group, research method and data collection tool, feature measured, technology used and educational portals, applied the development process of the games and the type of the games were examined according to the usage of the games in education and the data analysis method. Based on the data obtained, it was determined that the most studies were done in Balıkesir and Gazi University, and the most theses were made in 2019. It was found that the studies were mostly conducted at the 6th grade level, the sample size was mostly preferred between 31 and 100 and the theses were mostly written in the "Numbers and Operations" learning area. In the light of the discussions and conclusions made based on the data obtained at the end of the research, necessary suggestions were presented to those who would conduct similar studies on the subject.Keywords: Game Based Learning, Mathematics Education, Technology Supported Education, Thesis Review. |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Kocaeli Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü |
|
dc.rights |
openAccess |
|
dc.subject |
Eğitsel oyunlar |
|
dc.subject |
Matematik eğitimi |
|
dc.subject |
Teknoloji destekli eğitim |
|
dc.subject |
Tez inceleme. |
|
dc.subject |
Game based learning |
|
dc.subject |
Mathematics Education |
|
dc.subject |
Technology supported education |
|
dc.subject |
Thesis review. |
|
dc.title |
Teknoloji destekli eğitsel oyunların ilköğretim matematik öğretiminde kullanılmasına yönelik yazılan lisansüstü araştırmaların eğilimleri: 2005 – 2020 yılları arası türkiye örneği |
|
dc.title.alternative |
Trends of graduate research on the use of technology aıd educatıonal games in prımary educatıon mathematıcs teachıng: turkey case between 2005-2020 |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, İlköğretim Matematik Öğretmenliği Bilim Dalı |
|
dc.identifier.endpage |
141 |
|