Bu çalışmanın amacı, 2005-2020 yıllarında Türkiye'de matematik eğitimi alanında matematik öz yeterlik üzerine yapılan yüksek lisans ve doktora tez çalışmalarının içerik analizi ile eğilimlerini incelemektir. Ulusal Tez Merkezi(YÖKTEZ) taramasıyla 57 yüksek lisans ve 15 doktora tezi araştırma örneklemini oluşturmuştur. İçerik analizindeki temalar, alan yazın incelemesiyle çalışmanın amacına yönelik belirlenmiş ve çalışmalar tür, yıl, yayın dili, üniversite, yaklaşım, desen-yöntem, uygulama süresi, örneklem türü-genişliği, kullanılan veri toplama araç sayısı-çeşidi, değişkenleri ve bulgularına göre sınıflandırılmıştır. Veriler araştırmacının geliştirdiği "Matematik Öz Yeterlik Tez Sınıflama Formu"yla toplanmıştır. Alanında uzman araştırmacıların kodlamaları arasındaki tutarlık incelemeleriyle formun geçerliği-güvenirliği sonucunda çalışmalar Excel'e işlenmiş ve matematik öz-yeterlik eğilimini yansıtacak metinsel-sayısal veriler frekans(f) ve yüzde(%) istatistikleri tablo-grafiklere aktarılmışlardır. Çalışmaların en fazla; yüksek lisans tezi (%72,9) türünde, 2020 yıllında, Türkçe (%91,7) olarak ve Gazi Üniversitesinde çalışıldığı; nicel yaklaşımla deneysel olmayan desenle korelasyonel (%48,6) yöntemi kullandığı, ortaokul ve 7.sınıf kademesini, 101-500 genişliğinde grupları, 4 tane ölçme aracını kullanıldığı, başarı ve öz-yeterlik ölçeğini tercih ettiği ulaşılan sonuçlardandır. Çalışmaların nicel boyutundaki yoğunluğuysa; deney yöntemlerinin 6 hafta uygulandığı, bağımlı değişkenin matematik başarısı ve bağımsız değişkenin öğretim tasarım uygulamaları yöntemi olduğu yönündedir. Korelasyonel çalışmalarda; matematik öz yeterlik ile sınıf seviyesi, anne-baba eğitim düzeyi, okul türü, eğitim olanakları, doğrudan-dolaylı-sözel kaynaklar ve sosyo-ekonomik düzey arasında anlamlı ilişki; matematik öz yeterlik ile matematik başarısı ve matematiğe yönelik tutum arasında pozitif yönlü ve anlamlı ilişki; matematik kaygısı ile negatif yönlü anlamlı; soyut düşünme, matematik öz-düzenleme, matematiğe katılım düzeyi, matematik karne notu arasında da yine pozitif yönlü ve anlamlı ilişki olduğu çalışmada varılan sonuçlardandır. Araştırmacılara farklı değişkenlerle farklı durumlarda çalışılması önerilmiştir. Anahtar Kelimeler: Matematik Eğitimi, Matematik Öz Yeterlilik, Öz-Yeterlik.
The aim of this study is to examine the content analysis and trends of master's and doctoral thesis studies on mathematics self-efficacy in the field of mathematics education in Turkey between 2005-2020. The National Thesis Center (YÖKTEZ) created the research sample of 57 master's and 15 doctoral theses. The themes in the content analysis were determined for the purpose of the study with the literature review and the studies were classified according to the type, year, publication language, university, approach, design-method, application period, sample type-width, number-type of data collection tools used, variables and findings. The data were collected with the "Mathematics Self-Efficacy Thesis Classification Form" developed by the researcher. As a result of the validity-reliability of the form by examining the consistency between the coding of experts in the field, the studies were processed into Excel and the textual-numerical data frequency (f) and percentage (%) statistics that would reflect the mathematical self-efficacy tendency were transferred to tables-graphics. Most of the studies; Master's thesis (72.9%) was studied in 2020, in Turkish (91.7%) and at Gazi University; It is among the results that he used the correlational (48.6%) method with a quantitative approach, non-experimental design, secondary school and 7th grade levels, groups with a width of 101-500, using 4 measurement tools, and preferring the achievement and self-efficacy scale. The intensity of the studies in the quantitative dimension; experimental methods were applied for 6 weeks, the dependent variable was mathematics achievement and the independent variable was the method of instructional design practices. In correlational studies; significant relationship between mathematics self-efficacy and grade level, parental education level, school type, educational opportunities, direct-indirect-verbal resources and socio-economic level; positive and significant relationship between mathematics self-efficacy and mathematics achievement and attitude towards mathematics; negatively significant with math anxiety; It is one of the results of the study that there is a positive and significant relationship between abstract thinking, mathematics self-regulation, level of participation in mathematics, and mathematics report grade. Researchers have been suggested to work with different variables in different situations. Keywords: Mathematics Education, Mathematics Self-Efficacy, Self-Efficacy.