Bu çalışmanın amacı, ilköğretim düzeyinde verilen matematik eğitiminde karşılaşılan kavram yanılgıları ile ilgili yayınlanmış lisansüstü tezleri inceleyerek yaygın olan eğilimi belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda T.C. YÖK Ulusal Tez Merkezi Tez Otomasyon Sistemi'nde bulunan 2005 ile 2020 yılları arasında yayınlanmış ilköğretim matematik eğitiminde kavram yanılgıları ile ilgili 81 adet yüksek lisans ve doktora tezi, literatürden faydalanarak oluşturulan "Matematik Öğretiminde Kavram Yanılgılarını Konu Edinen Tezleri İnceleme Formu" çerçevesinde belirlenen kategorilere göre incelenmiştir. Araştırmada kullanılan lisansüstü tezler, formda bulunan tezin künyesi, tezde çalışılan öğrenme ve alt öğrenme alanları, tezin amacı, örneklem grubu ve örneklem büyüklüğü, araştırma modeli, veri toplama araçları ve veri analizi yöntemi kategorilerine göre incelenmiştir. İçerik analizi yöntemi kullanılarak kategorilere ait frekans ve yüzde dağılımları hesaplanarak elde edilen bulgular grafik ve tablolar eşliğinde sunulmuştur. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre; en fazla araştırmanın 2019 yılında yayınlandığı, en fazla tezin Orta Doğu Teknik Üniversitesi'nde yapıldığı ve yüksek lisans türündeki tezlerin doktora türündeki tezlerden çok daha fazla yapıldığı sonuçlarına ulaşılmıştır. Bu bulgularla birlikte en fazla çalışılan öğrenme alanının sayılar ve işlemler öğrenme alanı olduğu, alt öğrenme alanlarında ise en fazla eşitlik ve denklem alt öğrenme alanında çalışma yapıldığı sonuçlarına ulaşılmıştır. Örneklem gruplarına ve büyüklüklerine göre yapılan incelemelerde ise en çok 8. sınıf öğrencileriyle çalışıldığı ve daha çok 101-300 arası örneklem büyüklüğünün tercih edildiği belirlenmiştir. Ayrıca en çok araştırma modeli olarak nicel araştırma modelinin uygulandığı, veri toplama aracı olarak başarı testlerinin kullanıldığı ve veri analizi yöntemi olarak ise nicel veri analizi yöntemlerinin uygulandığı sonuçlarına da ulaşılmıştır.
The purpose of this research is that to specify common leaning about misconceptions in elementary mathematics education by examining published academic dissertations. For this purpose, 81 studies about misconceptions in elementary mathematics education published T.C. YÖK Ulusal Tez Merkezi Tez Otomasyon Sistemi between the years 2005 and 2020 are examined according to categories of "Matematik Öğretiminde Kavram Yanılgılarını Konu Edinen Tezleri İnceleme Formu" created by the aid of literature. Academic dissertations used in this research are examined according to categories of identity disc, learning and sub-learning studied in this research, the purpose of the research, sample group and sample size, research model, data collection tools and data analysis methods. Frequency and percentage distribution of Categories in form are calculated by using content analysis method. The results are presented with graphics and tables. According to obtained results; most researches were published in 2019, the most theses were made in METU and there are more studies about postgraduate than doctorate. According to obtained results; the most studied learning area is numbers and operations and the most studied sub-learning area is equality and equation. In the examinations made according to the sample groups and sizes, it was determined that 8th grade students were mostly worked with and the sample size between 101 and 300 was preferred. In addition, it was found that the quantitative research model was mostly used as the research model, success tests were used as data collection tool, and quantitative data analysis methods were applied as data analysis method.