DSpace Repository

Türkiye’de matematik eğitimi alanında pedagojik alan bilgisi (PAB) ve teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB) çalışmalarının betimsel içerik analizi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Arı, Ayşe Arzu 
dc.contributor.author Baydar Işık, Betül
dc.date.accessioned 2022-04-07T07:44:36Z
dc.date.available 2022-04-07T07:44:36Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.other 701980
dc.identifier.uri http://dspace.kocaeli.edu.tr:8080/xmlui/handle/11493/17991
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı; Türkiye'de 2009-2020 yılları arasında matematik eğitiminde Pedagojik Alan Bilgisi (PAB) ve Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPAB) konularında yayınlanmış lisansüstü tezlerin incelenmesidir. Araştırma; nitel araştırma yönteminin benimsendiği betimsel bir araştırmadır. Araştırmanın evreni; YÖK Ulusal Tez Merkezinde yayınlanmış 78 adet lisansüstü tezlerdir. Araştırmanın veri toplama aracı Tez İnceleme Formu'dur. Araştırmanın verileri betimsel içerik analiziyle çözümlenmiştir. Araştırmanın güvenirlik çalışması Miles ve Huberman'ın (1994) görüş birliği formülüyle tespit edilmiştir. İncelenen tezler; yıllarına, türlerine, üniversitelerine, enstitülerine, örneklem türlerine ve büyüklüklerine, araştırma yaklaşımlarına, yöntemlerine, veri toplama araçlarına ve veri analiz yöntemlerine göre sınıflandırılmıştır. Sınıflandırılan tezlerin frekans grafikleri ve yüzde tabloları MS Office Excel programıyla oluşturulmuştur. Araştırmanın sonucunda; PAB konulu tezlerin en fazla 2019, TPAB konulu tezlerin en fazla 2017 yılında yayınlandığı, iki konuda da tezlerin çoğunluğunun yüksek lisans türünde olduğu, tezlerin çoğunluğunun Marmara Üniversitesinde ve Eğitim Bilimleri Enstitüsünde çalışıldığı bulgularına ulaşılmıştır. PAB konulu tezlerin en çok öğretmen örneklemini ve 1-10 arası örneklem büyüklüğünü ve TPAB konulu tezlerin en çok öğretmen adayı örneklemini ve 101-300 arası örneklem büyüklüğünü kullandığı görülmüştür. Tüm tezlerin çoğunluğunun araştırma yaklaşımlarının nitel, araştırma yöntemlerinin ise durum çalışması olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Tezlerin büyük bir kısmı veri toplama aracı olarak görüşme, gözlem ve ölçek araçlarını ve veri analiz yöntemi olarak betimsel analiz ve içerik analizini tercih ettikleri bulgularına ulaşılmıştır. Bu araştırmanın alanyazına araştırılan konunun literatürde eksik kalan temaları saptaması yönünden katkı sağlayacağı, dolayısıyla araştırmacılar için yeni araştırma alanları ortaya çıkaracağı düşünülmektedir. Konuyla ilgili tezlerin bir arada olmasından ötürü konuyu çalışacak araştırmacılar için bu araştırmanın nitelikli bir kaynak olacağı öngörülmektedir.
dc.description.abstract The aim of this study is examination of theses published in mathematics education with the topics of Pedagogical Content Knowledge (PCK) and Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK) between the 2009-2020 years. This study is a descriptive research with a qualitative research method. The universe is 78 theses in YÖK Ulusal Tez Merkezi. The data collection tool is Thesis Evaluation Form. The data was analyzed by descriptive content analysis. The reliability was determined by using Miles and Huberman's (1994) consensus formula. The theses were classified according to years, types, university and institute types, sample types and sizes, research approaches, methods, data collection tools and data analysis methods. Frequency graphs and percentage tables were created by MS Office Excel. It has been observed that most of theses on PCK were published in 2019 and on TPACK were published in 2017, and the majority of all theses were masters' thesis. The majority of theses were published from Marmara University and Institute of Educational Sciences. It has been seen that most of theses on PCK used teacher sample and 1-10 sample size and on TPCK used preservice teacher sample and 101-300 sample size. The research approaches of theses are mostly qualitative and the research methods are case studies. Most of the theses preferred interview, observation and scale as data collection tools and descriptive and content analysis as data analysis method. This study will contribute to the literature in terms of identifying the missing themes, therefore this study will reveal new research areas for researchers.
dc.language.iso tur
dc.publisher Kocaeli Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü
dc.rights openAccess
dc.subject Betimsel içerik analizi
dc.subject Matematik eğitimi
dc.subject Pedagojik slan bilgisi
dc.subject Teknolojik pedagojik alan bilgisi.
dc.subject Descriptive conten analysis
dc.subject Mathematics Education
dc.subject Pedagogical content knowledge
dc.subject Technological pedagogical content knowledge.
dc.title Türkiye’de matematik eğitimi alanında pedagojik alan bilgisi (PAB) ve teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB) çalışmalarının betimsel içerik analizi
dc.title.alternative A descrıptıve content analysıs of pedagogıcal content knowledge (pck) and technologıcal pedagogıcal content knowledge (tpack) studıes in the fıeld of mathematıcs educatıon
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, İlköğretim Matematik Öğretmenliği Bilim Dalı
dc.identifier.endpage 122


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account