dc.contributor.advisor |
Yazıcı, Cüneyt |
|
dc.contributor.author |
Dinç, Serkan |
|
dc.date.accessioned |
2022-04-07T07:44:37Z |
|
dc.date.available |
2022-04-07T07:44:37Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.other |
701982 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.kocaeli.edu.tr:8080/xmlui/handle/11493/17993 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmanın amacı, veri işleme ve olasılık öğrenme alanları ile ilgili yayınlanmış lisansüstü tezlerin dağılımını incelemektir. Tezlerin objektif bir şekilde incelenmesine olanak sağlaması adına araştırmacı tarafından Google Forms üzerinden uzman görüşü alınarak "Veri İşleme ve Olasılık Öğrenme Alanı ile İlgili Tezleri İnceleme Formu" oluşturulmuştur. 2005-2020 yılları arasında ortaokul düzeyinde Türkiye'de yapılmış 63 yüksek lisans ve doktora tezi; "Üniversite", "Yıl", "Tür", "Alt Öğrenme Alanı", "Amaç", "Desen", "Model", "Örneklem Büyüklüğü", "Örneklem Grubu", "Veri Toplama Aracı" ve "Ölçülen Özellik" değişkenlerine göre incelenmiş ve tezlerin değişkenlere göre dağılımı içerik analizi yapılarak belirlenmiştir. Elde edilen bulgular tablo ve grafikler ile sunulup yüzde ve frekans bilgilerine yer verilmiştir. Elde edilen bulgulara göre; Konu ile ilgili en çok çalışmanın Orta Doğu Teknik Üniversitesi tarafından gerçekleştirildiği, 2019 yılında yayınlanan tez sayısının diğer yıllara göre fazla olduğu ve Yüksek Lisans tez sayısının Doktora tez sayısına oranla yüksek olduğu sonucuna varılmıştır. En fazla tezin Basit Olayların Olma Olasılığı alt öğrenme alanında 8. Sınıf örneklem grubu ile gerçekleştirildiği, örneklem sayısının 31-100 aralığında tercih edildiği sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmacıları veri toplama aracı olarak Başarı, Tutum benzeri ölçekleri daha çok tercih ettikleri, Nicel araştırma modelini ve Yarı deneysel Deseni yoğun olarak kullandıkları sonucuna ulaşılmıştır. Tezlerde en çok ölçülen özelliğin Başarı olduğu ve tezlerin Belirli bir yöntemin etkililiğini ortaya koyma amacını taşıdığı sonucuna varılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
The aim of this study is to examine the distribution of published postgraduate theses on data processing and probability learning areas. In order to allow the theses to be examined objectively, the researcher created a "Data Processing and Probabilistic Learning Area Theses Examination Form" by obtaining expert opinion over Google Forms. 63 master's and doctoral theses made in Turkey at secondary school level between 2005-2020; "University", "Year", "Type", "Sub-Learning Area", "Purpose", "Pattern", "Model", "Sample Size", "Sample Group", "Data Collection Tool" and "Measured Feature" and the distribution of theses according to variables was determined by content analysis. The obtained findings are presented in tables and graphics, and percentage and frequency information are included. According to the findings obtained; It was concluded that the most studies on the subject were carried out by the Middle East Technical University, the number of theses published in 2019 was higher than other years, and the number of Master's theses was higher than the number of doctoral dissertations. It was concluded that the most theses were carried out with the 8th grade sample group in the Probability of Occurrence of Simple Events sub-learning area, and the sample size was preferred between 31-100. It was concluded that the researchers preferred the scales such as Achievement and Attitude as the data collection tools, and they used the Quantitative Research Model and Semi-Experimental Design intensively. It was concluded that the most measured feature in theses is Achievement and theses aim to reveal the effectiveness of a particular method. |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Kocaeli Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü |
|
dc.rights |
openAccess |
|
dc.subject |
İçerik analizi |
|
dc.subject |
Olasılık |
|
dc.subject |
Veri işleme. |
|
dc.subject |
Content analysis |
|
dc.subject |
Probability |
|
dc.subject |
Data processing. |
|
dc.title |
Veri işleme ve olasılık öğrenme alanlarında yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi |
|
dc.title.alternative |
Analysıs of postgraduate theses in data processıng and probabılıty learnıng areas |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
atematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, Matematik Eğitimi Bilim Dalı |
|
dc.identifier.endpage |
63 |
|