Araştırmanın amacı, 7. Sınıf öğrencilerinin "Kuvvet ve Enerji" ünitesine ait e-öğrenme faaliyetlerinin Classdojo ile desteklenerek gerçekleştirilmesinin akademik başarılarına, fene yönelik motivasyonlarına, dijital okuryazarlıklarına ve teknolojiyle kendi kendine öğrenmelerine etkisini incelemek amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda araştırmanının modeli öntest-sontest kontrol gruplu yarı deneysel desen olarak belirlenmiştir. Çalışma 2020-2021 eğitim öğretim yılının birinci döneminde, Kocaeli ili Körfez ilçesindeki bir ortaokulda, bir deney (n=21) ve bir kontrol (n=21) grubu olmak üzere toplamda 42 öğrenci ile yürütülmüştür. Yedi hafta süren araştırma pandemi nedeniyle uzaktan eğitimle devam etmiştir. Deney grubunda e-öğrenme faaliyetleri Classdojo ile desteklenmiş, kontrol gruplarında ise EBA ile destek sağlanmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen Kuvvet ve Enerji Akademik Başarı Testi, Çocuklar için Teknoloji ile Kendi Kendine Öğrenme Ölçeği, Fen Öğrenmeye Yönelik Motivasyon Ölçeği ve Ortaokul Öğrencileri için Dijital Okuryazarlık Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde Tekrarlı Ölçümler için İki Yönlü Varyans Analizi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, deney gurubunda Classdojo ile desteklenen e-öğrenme faaliyetlerinin öğrencilerin akademik başarıları açısından anlamlı düzeyde bir fark meydana getirdiği gözlenirken, fen öğrenmeye yönelik motivasyon, dijital okuryazarlık ve teknoloji ile kendi kendine öğrenme becerileri açısından herhangi bir farka rastlanamamıştır.
The purpose of the research is to investigate the effects of 7th grade students' e-learning activities of the unit of "Force and Energy" supported by Classdojo on students' academic achievement, motivation for science, digital literacy, and levels of self-directed learning through technology. For this purpose, this research was designed as a quasi-experimental research with pre-test post-test control groups. The study was conducted during the second term of 2020-2021 academic year in a school in Körfez, Kocaeli with a total number of 42 students consisting of one experimental group (n=21) and one control group (n=21). In a five week period, the research continued with distance education due to the pandemic. E-learning activities were supported with Classdojo in the experimental group; while support was provided with EBA in the control group. Data was collected using the "The Academic Achievement Test for Force and Energy" developed by the researcher, "Self-directed Learning Through Technology Scale for Children", "The Motivation Scale for Science Learning", "Digital Literacy Scale". The analysis was carried out using Two Way Repeated Measures ANOVA. The findings indicated that, it was observed that e-learning activities supported by Classdojo in the experimental group made a significant difference in terms of students' academic achievement, while there was no difference observed in their motivation for science learning, digital literacy and self-learning skills with technology.