20. yüzyılın ortalarından bu yana hızlanarak sürekli iyileştirmeye tabi olan ve yenilenen teknoloji, bu süreç boyunca sistematik olarak insan hayatında giderek daha fazla yer edinmiştir. Günlük hayatımızın birçok alanında olduğu gibi eğitim öğretim sürecinde de teknoloji önemli bir yer tutmuştur. 2019 yılının Aralık ayında, Çin'in Wuhan kentinde ortaya çıkan Covid-19 pandemisi ile birlikte; teknoloji ile desteklenmiş entegre eğitim ve öğretim süreçlerine olan ihtiyacın belirginleşmesi ile, teknolojinin eğitim için önemi tartışmaların ana konusu haline gelmiştir. Bu çalışma ülkemizde eğitim öğretimin teknoloji ile entagrasyonu amacıyla yürütülen FATİH Projesinin ana bileşenlerinden biri olan Eğitim Bilişim Ağı (EBA)'nın araştırılması ve geliştirilmesine katkı sağlamak amacıyla yürütülmüştür. Çalışma nitel araştırma desenlerinden olan nitel betimsel analiz desenine göre tasarlanmıştır. Araştırmacı tarafından alan yazın incelenerek oluşturulmuş görüş formu sorularının uzman önerileriyle düzenlenmesi ve öğretmenlere pilot uygulama yapılmasından sonra gerekli değişikliklerle son halini almıştır. Google Forms üzerinde oluşturulan 14 sorudan oluşan form ile 50 matematik öğretmeninden veriler toplanmıştır. Araştırma sonucunda matematik öğretmenlerinin eğitim öğretim sürecinde teknoloji kullanımını desteklediği, EBA ve teknoloji kullanımının öğrencilerin bilişsel ve duyuşsal birçok açıdan gelişimine katkı sağladığını ancak EBA' da içeriklerin yetersiz olduğu ve platformla alakalı altyapısal sıkıntılar olduğu şeklinde görüşlerini belirtmişlerdir. Anahtar Kelimeler: Teknoloji, EBA, Matematik Eğitimi, Öğretmen Görüşleri
Technology has constant improvements and accelerated renewals since the middle of the 20th century. Through the process, it systematically gained more and more place in the life of human beings. As in most areas of our daily life, technology has occupied an important place in the education and training process. The importance of technology for education has become the main topic of conversation with the Covid-19 pandemic, which emerges in Wuhan city of China in December 2019. Moreover, the pandemic reveals the need for integrated education and training processes that are reinforced by technology. This study was carried out considering that the Education Information Network (EBA), which is one of the components of the FATIH Project, which is carried out in our country for the integration of education and training with technology, should be researched and developed. This study is designed with the qualitative descriptive analysis pattern, which is one of the qualitative research designs. For the collection of data, a Form of Opinion is created with two stages by the researcher. Firstly, literature is reviewed and potential questions are generated. Then, the potential questions are finalized with the necessary changes after the arrangement of the questions with expert suggestions and the pilot application to the teachers. The form consisting of 14 questions are prepared with Google Forms and delivered to 50 mathematics teachers. The obtained data is analyzed by content analysis. The results of the research show that mathematic teachers support the use of technology in the education process, EBA and technology use contribute to the development of students in many cognitive and affective aspects, but also the content in EBA is insufficient. Also, there are infrastructural problems related to the platform. Keywords: Technology, EBA, Mathematics Education, Teachers' Views.