dc.contributor.advisor |
Ürgün, Satılmış |
|
dc.contributor.author |
Gökdemir, Mert |
|
dc.date.accessioned |
2022-04-07T07:44:49Z |
|
dc.date.available |
2022-04-07T07:44:49Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.other |
702116 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.kocaeli.edu.tr:8080/xmlui/handle/11493/18015 |
|
dc.description.abstract |
Hava yastıklı araç veya ACV olarak da bilinen bir hoverwing (hovercraft), kara, su, çamur veya buz ve diğer yüzeyler üzerinde seyahat edebilen bir araçtır. Hovercraft, deniz aracı olarak bir kaptan yerine bir uçak gibi pilot tarafından uçurulan hibrit gemilerdir. Popüler olarak günümüzün ulaşım sahnesinde en yeni araç olduğu bilinmektedir. Yeni olmasının yanı sıra, bu araç diğer daha geleneksel karasal araçlardan farklıdır, çünkü ilerleyebilmek için yüzey teması gerektirmez. Bu çalışmada hoverwing araçlarda kullanılan kanat yapıları için düşük-orta hızlarda kullanımına uygun seçilen 4 farklı kanat geometrilerinin bilgisayar destekli programlar yardımıyla analizi yapılmıştır. Elde edilen veriler ışığında en uygun profilin hangisi olduğuna karar verilerek üretim adımına başlanmıştır. |
|
dc.description.abstract |
A hoverwing, also known as an air cushion vehicle or ACV, is a vehicle that can travel over land, water, mud or ice and other surfaces. Hovercrafts are hybrid ships that are flown by a pilot like an airplane instead of a captain as a watercraft. It is popularly known to be the newest vehicle in today's transportation scene. In addition to being new, this vehicle differs from other more traditional terrestrial vehicles in that it does not require surface contact to move forward. In this study, the analysis of 4 different wing geometries, which are chosen suitable for use at low-medium speeds for wing structures used in hoverwing vehicles, with the help of computer aided programs. In the light of the data obtained, the most suitable profile was decided, and the production step was started. |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Kocaeli Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü |
|
dc.rights |
openAccess |
|
dc.subject |
Aerodinamik verimlilik |
|
dc.subject |
Airfoil |
|
dc.subject |
Ansys |
|
dc.subject |
Cfd |
|
dc.subject |
Yer etkisi |
|
dc.subject |
Aerodynamic efficiency |
|
dc.subject |
Airfoil |
|
dc.subject |
Ansys |
|
dc.subject |
Cfd |
|
dc.subject |
Ground effect |
|
dc.title |
Hoverwing için düşük hızlarda kullanılabilecek kanat tasarımı karşılaştırmalı analizi |
|
dc.title.alternative |
Comparatıve analysıs of wıng desıgn that can be used at low speed for hoverwıng |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Havacılık Bilimi ve Teknolojileri Ana Bilim Dalı |
|
dc.identifier.endpage |
118 |
|