dc.contributor.advisor |
Yılmaz, Taner |
|
dc.contributor.author |
Altın, Ufuk |
|
dc.date.accessioned |
2022-04-07T07:44:55Z |
|
dc.date.available |
2022-04-07T07:44:55Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.other |
702154 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.kocaeli.edu.tr:8080/xmlui/handle/11493/18027 |
|
dc.description.abstract |
Gün geçtikçe daha sessizleşmeye doğru eğilim gösteren otomobil teknolojisinde, silecek sistemlerinin ürettiği titreşim ve gürültüler daha dikkat çekici bir hale gelmektedir. Titreşim ve gürültünün birçok kalite sorunu yol açması ve müşteri şikayetlerinin bu konuda çok olması bir araştırma ihtiyacını doğurmuştur. Silecek sistemindeki titreşimler üç tip kategoride sınıflandırılmaktadır. Bu çalışmada, bir binek araçtaki sürücü tarafında silecek sisteminin sonlu elemanlar yöntemi ile incelenmesi, matematiksel modeli ortaya konularak, deneysel ölçüm için bir titreşim ölçerin nasıl yapılacağı gösterilmiştir ve farklı özelliklere sahip numuneler deneylere tabi tutulup sonuçları verilmiştir ve yorumlanmıştır. Silecek sistemi düşük frekanslı bir titreşim üretmiştir ve 28,69 Hz baskın frekansta gıcırtı tabir edilen kategoriye girmiştir. Silecek sisteminin koşulları değişmesiyle birlikte 17,82 Hz frekansta titreşim göstermiştir. Parametrelerinde değişiklik yapılan silecek kolunun ve süpürgelerinin titreşime olan etkileri görülmüştür. Aynı zamanda, silecek süpürgesinin çalışma ortamı ve silecek motorun hızı titreşime ve gürültüye ne derece etkili olduğu tespit edilmiştir. |
|
dc.description.abstract |
In automobile technology that tends to become quieter day by day, the vibrations and noises produced by the wiper systems become more noticable. The fact that vibration and noise cause many quality problems and customers have many complaints on this issue which has created need for research. Vibrations in the wiper system are classified into three types. In this study, the wiper system on the driver's side in a passenger vehicle has been examined with finite element method, a mathematical model has been demonstrated, and how to make a vibration meter for experimental measurement is shown, and samples with different characteristics are subjected to experiments and the results are given and interpreted. The wiper system produced a low frequency vibration and noise called chatter, at dominant frequency of 28.69 Hz. As the conditions of the wiper system changed, it vibrated at a frequency of 17.82 Hz. The effects of the wiper arm and blade which have different and changed parameters have been observed. At the same time, it has been determined that the working environment of the wiper blade and the speed of the wiper motor affect the vibration and noise. |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Kocaeli Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü |
|
dc.rights |
openAccess |
|
dc.subject |
Gürültü |
|
dc.subject |
Silecek deney tasarım |
|
dc.subject |
Silecek sistemi |
|
dc.subject |
Titreşim. |
|
dc.subject |
Noise |
|
dc.subject |
Design of wiper experiment |
|
dc.subject |
Wiper system |
|
dc.subject |
Vibration |
|
dc.title |
Otomotivde kullanılan silecek sisteminin titreşim ve gürültü analizi |
|
dc.title.alternative |
Vıbratıon and noıse analysıs of wıper system used in automotıve |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Makine Mühendisliği Ana Bilim Dalı |
|
dc.identifier.endpage |
79 |
|