Bu araştırmanın amacı ergenlerin örtük zeka anlayışları, psikolojik iyilik hali ve psikolojik sağlamlık düzeyleri arasındaki ilişkiyi; örtük zeka anlayışı, psikolojik iyilik hali, psikolojik sağlamlık kavramlarını cinsiyet, yaş, okul türü, yılsonu başarı puanı, anne ve baba eğitim seviyesi, aile aylık gelir türü değişkenleri açısından incelemektir. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Uygun örnekleme yöntemi ile belirlenen araştırma grubunu, yaşları 15 ile 18 yaş aralığında değişen 377'i kadın 355'i erkek olmak üzere 732 lise öğrencisi oluşturmuştur. Bu araştırmada Doğrulayıcı Faktör Analizi, Bağımsız Gruplar Arası T Testi, Tek Yönlü Varyans Analizi, Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Tekniği ve Çoklu Regresyon analizleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, ergenlerin örtük zeka anlayışları ile psikolojik iyilik hali ve psikolojik sağlamlıkları arasında anlamlı ilişki bulunmuştur. Örtük zeka alt boyutu sabit zihniyet ile psikolojik iyilik hali ve psikolojik sağlamlık arasında negatif yönlü anlamlı ilişki, büyüme zihniyeti ile psikolojik iyilik hali ve psikolojik sağlamlık arasında ise pozitif yönlü anlamlı ilişki bulunmuştur. Ayrıca örtük zeka anlayışı alt boyutlarının hem psikolojik iyilik halini hem de psikolojik sağlamlığı yordadığı sonucuna ulaşılmıştır. Ergenlerin örtük zeka anlayışı ve alt boyutları cinsiyet, okul türü, yılsonu başarı puanları, baba eğitim seviyesi ve aile aylık gelir durumu değişkenlerine göre istatistiksel anlamda farklılaşmakta; yaş ve anne eğitim seviyesi değişkenlerinde ise sadece örtük zeka sabit zihniyet alt boyutu farklılaşmaktadır. Ergenlerin psikolojik iyilik hallerinin cinsiyet, yaş, okul türü, yılsonu başarı puanları, anne eğitim seviyesi, baba eğitim seviyesi ve aile aylık gelir durumu gibi çeşitli değişkenler açısından farklılık göstermediği sonucuna ulaşılmıştır. Bununla birlikte ergenlerin psikolojik sağlamlıklarının ise yaş, okul türü, yılsonu başarı puanları değişkenlerine göre istatistiksel anlamda farklılaştığı; cinsiyet, anne eğitim seviyesi, baba eğitim seviyesi, aile aylık gelir durumu değişkenleri açısından farklılaşmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: Ergen, Örtük Zeka, Psikolojik İyilik Hali, Psikolojik Sağlamlık
The purpose of this study is to examine the relationship between adolescents' implicit intelligence understanding, psychological well-being and psychological resilience levels; the concepts of implicit intelligence, psychological well-being, and resilience in terms of gender, age, school type, annual average achievement score, mother and father education level, family monthly income type have been examined. The research the relational screening model is used. The research group, which was determined by the convenient sampling method, consisted of 732 high school students, 377 female and 355 male, aged between 15 and 18 years. In this study, Confirmatory Factor Analysis, Independent Intergroup T-Test, One-Way Analysis of Variance, Pearson Product-Moment Correlation Technique and Multiple Regression analyzes were used. As a result of the research, a significant relationship was found between adolescents' implicit intelligence understanding and their psychological well-being and psychological resilience. Implicit intelligence sub-dimension was found to be negatively correlated with the fixed mindset and psychological well-being and psychological resilience, and a positive significant relationship between growth mentality and psychological well-being and psychological resilience. In addition, it was concluded that sub-dimensions of implicit intelligence predict both psychological well-being and psychological resilience. Adolescents' implicit intelligence understanding and sub-dimensions differ statistically according to gender, school type, year-end success scores, father education level and family monthly income; On the other hand, only the sub-dimension of latent intelligence fixed mentality differs in age and maternal education level variables. It was concluded that the psychological well-being of the adolescents did not differ in terms of various variables such as gender, age, school type, year-end achievement scores, mother's education level, father's education level and family monthly income. On the other hand, it was found that the psychological resilience of adolescents differed statistically according to age, school type and year-end success scores; It was concluded that there was no difference in terms of gender, mother's education level, father's education level, family monthly income. Keywords: Adolescent, Implicit Intelligence, Psychological Well-being, Resilience