Günümüzde küreselleşme ve teknolojinin gelişimi ile birlikte bireylerin ihtiyaçları çeşitlenmekte, böylece talep ve istekleri hızla değişmektedir. Değişen talep ve istekleri karşılayabilmek için mallar ve hizmetler farklılaşarak birbirlerinden üstün konuma geçmeyi hedeflemektedir. Bu üstünlük de ancak markalaşma ile sağlanmaktadır. Farklılaşma yarışına girenler yalnızca mallar ve hizmetler değil, aynı zamanda kentlerdir. Kentler de birbirleri ile rekabet ederek üstün konuma geçmek, tercih edilme oranlarını artırmak, kenti cazibe merkezi haline getirerek kente daha çok yatırımcı, turist ve ziyaretçi çekmeyi istemektedirler. Bu durum artık kentler için bir zorunluluk haline gelmiştir. Kentler sahip oldukları fiziksel, sosyo-kültürel, tarihsel, işlevsel ve yönetsel değerleri, kentin üstün ve ayırt edici niteliklerini kullanarak kent markalaşması çalışmalarını hızla sürdürmektedirler. Kent markalaşması çalışmaları birçok aktör tarafından yürütülmektedir. Ancak bu çalışmada kent markalaşmasına yerel yönetimlerin etkisi incelenmiştir. Örneklem olarak seçilen İzmit Belediyesi'nin faaliyetlerinin, İzmit'i marka kent haline getirmeye yeterli olup olmadığı ortaya konulacaktır. Araştırma anket çalışması olup İzmit sınırlarında yaşayan ya da yaşaması potansiyel olan 350 kişiye çevrimiçi olarak uygulanmıştır. Çalışmanın sonucunda katılımcıların en çok kaliteye önem verdiği, İzmit'in bir sanayi kenti olarak görüldüğü, İzmit'in muhafazakâr, orta yaşlı, işçi ve lise mezunu bir kent olduğu, İzmit'in marka kent olmak için gerekli değerlere sahip olduğu, kent markalaşması için en büyük sorumluluğun yerel yönetimlerde olduğu, İzmit Belediyesi'nin yapığı projelerin ve işlerin katılımcılar tarafından yeterli bulunduğu, İzmit Belediyesi'nin sloganının ve logosunun bilindiği tespit edilmiştir. Ancak anket sonuçları İzmit'in en başat probleminin de çarpık kentleşme olduğunu gözler önüne sermektedir. İzmit'in marka kent olabilmesi, bu sorunu ortadan kaldıracak stratejik planların yapılması ile mümkün olacaktır.
Today, with the development of globalization and technology, the needs of individuals are diversifying, so their demands and demands are changing rapidly. In order to meet the changing demands and demands, products and services aim to be superior to each other by differentiating. This superiority can only be achieved through branding. It is not only products and services that enter the race for differentiation, but also cities. Cities also want to compete with each other, gain a superior position, increase their preference rates, make the city a center of attraction and attract more investors, tourists and visitors to the city. This situation has now become a necessity for cities. Cities are rapidly continuing their city branding studies by using their physical, socio-cultural, historical, functional and managerial values and the superior and distinctive qualities of the city. City branding studies are carried out by many actors. However, in this study, the effect of local governments on city branding was examined. It will be revealed whether the activities of the Izmit Municipality, selected as a sample, are sufficient to make Izmit a brand city. The research is a survey study and it was applied online to 350 people living or potentially living in the borders of Izmit. As a result of the study, the participants gave the most importance to quality, Izmit is seen as an industrial city, Izmit is a conservative, middle-aged, workers and high school graduates, Izmit has the necessary values to be a brand city, it is the most important city for city branding. It has been determined that the major responsibility lies with the local administrations, the projects and works carried out by the Izmit Municipality are found sufficient by the participants, and the slogan and logo of the Izmit Municipality are known. However, the survey results reveal that the most dominant problem of Izmit is unplanned urbanization. Izmit's becoming a brand city is possible by making strategic plans to eliminate this problem.