DSpace Repository

İletişimde yeni medya araçlarının sanatsal algılamaya etkisi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Muşkara,  Üftade
dc.contributor.author Kalleci, Duygum Naz
dc.date.accessioned 2022-04-07T07:49:58Z
dc.date.available 2022-04-07T07:49:58Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.other 699794
dc.identifier.uri http://dspace.kocaeli.edu.tr:8080/xmlui/handle/11493/18065
dc.description.abstract Geçmişten günümüze teknoloji hızla gelişerek ilerlemektedir. Medya kavramı da teknoloji ile içi içe gelişerek büyümektedir. Geleneksel medyadan yeni medyaya geçiş sürecinde internetin bulunmasının payı büyüktür. İnternetle birlikte birçok uygulama geliştirilmiştir. Özellikle sosyal medya uygulamaları tüm dünyada yaygın olarak kullanılmaktadır. Birçok alan yeni medya araçlarının sunduğu imkanlardan faydalanarak çağa ayak uydurmaktadır. Sanat için de aynı şey geçerlidir. Sosyal medya üzerinden sanatsal faaliyetler, etkinlikler düzenlenerek sanatı herkese ulaştırmak amaçlanmaktadır. Tüm dünyadaki Covid 19 pandemi salgını bu süreci daha yoğun hale getirmiştir. Bu çalışmada sanatın dijital ortamlarda varlığını sürdürmesine dair sürecin verimliliğini ölçmek amacıyla bir anket uygulandı. Sanatı yeni medya üzerinden algılamanın etkileri analiz edilerek çözüm önerileri bulunmaya çalışıldı. Bu bağlamda metamodernizm kavramını inceleyerek yeni medya iletişiminde sanat konusuyla ilişkilendirilmesinin etkisi sorgulandı.
dc.description.abstract From the past to the present, technology is rapidly developing and advancing. The concept of media also develops and grows with technology. The presence of the internet in the process of transition from traditional media to New Media has a large share. Many applications have been developed with the internet. Especially social media applications are widely used all over the world. Many areas are keeping up with the era by taking advantage of the opportunities offered by New Media tools. The same goes for art. It is aimed to bring art to everyone by organizing artistic events through social media. Covid 19 pandemic outbreaks around the world have made this process more intense. In this study, a survey was applied to measure the efficiency of the process of art's existence in digital environments. The effects of perceiving art through new media were analyzed and solutions were tried to be found. In this context, the influence of its association with the subject of art in New Media Communication was questioned by examining the concept of metamodernism.
dc.language.iso tur
dc.publisher Kocaeli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
dc.rights openAccess
dc.subject Yeni Medya
dc.subject Sanat
dc.subject Pandemi
dc.subject Metamodernizm
dc.subject New media
dc.subject Art
dc.subject Pandemic
dc.subject Metamodernism
dc.title İletişimde yeni medya araçlarının sanatsal algılamaya etkisi
dc.title.alternative The effect of new media tools in communication on artistic perception
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Sahne Sanatları Ana Sanat Dalı, Dramatik Sanatlar Bilim Dalı
dc.identifier.endpage 55


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account