DSpace Repository

4-6 yaş kur’an kurslarında görev yapan kur’an kursu öğreticilerinin drama alanındaki yeterliklerinin belirlenmesi (kocaeli ili örneği)

Show simple item record

dc.contributor.advisor Genç, Muhammet Fatih
dc.contributor.author Eken, Züleyha Betül
dc.date.accessioned 2022-04-07T07:49:58Z
dc.date.available 2022-04-07T07:49:58Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.other 699842
dc.identifier.uri http://dspace.kocaeli.edu.tr:8080/xmlui/handle/11493/18066
dc.description.abstract Bu tez çalışması, 4-6 Yaş Kur'an Kurslarında görev yapan Kur'an Kursu öğreticilerinin drama alanındaki yeterliliklerinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklem grubunu Kocaeli İl Müftülüğü bünyesinde bulunan 4-6 Yaş Kur'an Kurslarında görev yapan 151 Kur'an Kursu öğretici oluşturmuştur. Araştırmada verilerin toplanmasında araştırmacı tarafından geliştirilen "Drama Yeterlik Anketi", verilerin analizinde ise SPSS 17.0 programı kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, ankete katılan Kur'an Kursu öğreticilerinin çoğunluğunun 26- 30 yaş arasında kadınlardan oluştuğu belirlenmiştir. Katılımcıların çoğunluğunun mezun olduğu programdan drama tekniğine yönelik ders almadığı fakat hizmet içi eğitim ve farklı sertifika programları kapsamında drama eğitimi aldığı tespit edilmiştir. Öğreticilerin drama eğitimiyle ilgili kurslara katılmaya istekli oldukları görülmüştür. Ayrıca öğreticilerin çoğunluğu, drama etkinliklerinin öğrencilerin derse katılımını artıracağını ve yaratıcı düşünmelerini geliştireceğini düşünmektedir. Doğaçlama ve rol oynama tekniklerinin en çok bilgi sahibi olunan ve derslerde en çok kullanılan teknikler olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Drama etkinlikleri yaparak ve yaşayarak öğrenme fırsatı sunduğu için hem dramaya katılan hem de dramayı izleyen çocukların empati yeteneklerinin gelişmesine katkıda bulunduğu ve özellikle değerler eğitimi konularında olumlu tutum geliştirmelerini destekleyeceği düşünülmektedir.
dc.description.abstract This thesis study was conducted in order to examine the qualifications of Quran Course instructors working in 4-6 Age Quran Course in teaching drama. The sample group of the study consisted 151 4-6 Age Quran Course instructors who work in Kocaeli Mufti's Office. The SPSS 17.0 program was used in the analysis of the data obtained from the "Drama Proficiency Questionnaire" developed by the researcher. As a result of the research, most instructors consist of women between the ages of 26-30. It was determined that most of the participants did not take any courses on drama technique from the program they graduated but received drama training within the scope of in-service training and different certificate programs. It was observed that the instructors were willing to attend courses on drama education. In addition, most of the instructors think that drama activities increase students 'participation in the lesson and drama activities improve students' creative thinking. It was concluded that improvisation and role-playing techniques were the most well-informed and used techniques in the lessons. It is thought that it will contribute to the development of empathy skills of children who participate in drama and watch the drama, as it provides the opportunity to learn by doing and experiencing drama activities, and it will support their positive attitude, especially on values education.
dc.language.iso tur
dc.publisher Kocaeli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
dc.rights openAccess
dc.subject 4-6 Yaş Kur'An kursları
dc.subject Drama eğitimi
dc.subject Okul öncesi eğitimi
dc.subject 4-6 ages quran courses
dc.subject Drama teaching
dc.subject Preschool education
dc.title 4-6 yaş kur’an kurslarında görev yapan kur’an kursu öğreticilerinin drama alanındaki yeterliklerinin belirlenmesi (kocaeli ili örneği)
dc.title.alternative Determining the competences of 4-6 year old quran course instructors in drama (kocaeli example)
dc.type masterThesis
dc.contributor.department Felsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı, Felsefe ve Din Bilimleri Bilim Dalı
dc.identifier.endpage 154


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account