Son dönemlerde pazarlamacılar faaliyetlerini planlarken hedef kitle bölümlemelerinde kuşak kavramını dikkate almaktadır. Kuşaklar 20 ila 30 yıllık yaş kümelerini oluşturan gruplardır. Bu gruplar aynı dönemde doğmuş aynı dönemin olaylarını yaşamış ve bu olaylar sonucunda şekillenmiştir. Kuşakların gençlik döneminde yaşadıkları olaylar yaşamlarında kalıcı etkiler bırakmaktadır. Bu etkiler bireyin sosyal hayatına, iş hayatına, tüketim davranışları ve siyasal davranışlarına etki etmektedir. Günümüzde siyasal katılım sadece seçimlere katılma olarak düşünülmektedir. Ancak siyasal katılım bireyin siyasal ilgisinden başlar bireyin siyasal kararları etkilemek amacıyla yaptığı yasal veya yasadışı olan tüm eylem ve davranışları kapsamaktadır. Araştırma 2000 yılı ve sonrasında doğan Z kuşağı bireylerinin siyasal katılım düzeylerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Çalışmanın evrenini Z kuşağı oluşturmaktadır. Örneklemini ankete yanıt veren Z kuşağında dahil 386 kişi oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplamada nicel araştırma yöntemlerinde olan anket tekniği kullanılmıştır. Ankette demografik özellikler, internet ve sosyal medya kullanımları, siyasal katılım ve siyasal katılım faktörleri olarak dört ana başlıkta toplam 38 soru bulunmaktadır. Anket sonuçları SPSS programında analiz edilmektedir. Araştırma sonucunda Z kuşağı siyasal katılımda düşük bir ilgi düzeyine sahiptir. Siyasal katılımın en temel faaliyeti olan izleyici faaliyetlere ortalama düzeyde ilgi duymaktadır. Ancak yoğun enerji ve zaman gerektiren faaliyetlere katılım oranları düşüktür. Ayrıca Z kuşağı bir partiyi desteklerken en çok partinin politikalarından etkilenmektedir.
While marketers plan their activities and target audience recently takes into account the concept of generation in partitioning. Generations are groups that make up the 20 to 30 year age groups. These groups were born in the same period and experienced the events of the same period and as a result of these events shaped. The events experienced by generations during their youth have permanent effects on their lives. These effects affect the social life, business life, consumption behavior and political life of the individual. Nowadays political participation is considered only as participation in elections. However, political participation starts with the political interest of the individual and includes all legal or illegal actions and behaviors made by the individual in order to influence political decisions. The research was conducted to learn about the political participation of Generation Z individuals born in 2000 and after. Generation Z constitutes the universe of the study. The sample is 386 people from the generation Z who responded to the questionnaire created via the internet. In the study, the survey technique, which is a quantitative research method, was used to collect data. In the survey, there are 38 questions in 4 main headings as demographic characteristics, internet and social media usage, political participation and political participation factors. The survey results are analyzed in the SPSS program. As a result of the research, Generation Z's interest in political participation is low. It has an average interest in audience activities, which is the most fundamental activity of political participation. However, participation rates in activities that require energy and time are low. In addition, while the Z generation supports a party, they are most affected by the policies of the party.