Asimetrik bilgi problemi, piyasalarda bir tarafın diğer tarafa göre daha fazla bilgiye sahip olduğu durumu ifade etmektedir. Asimetrik bilgi probleminin en çok karşılaşıldığı sektörlerden birisi de bankacılık sektörüdür. Bankacılık sektöründe asimetrik bilgi probleminden dolayı ters seçim ve ahlaki tehlike olmak üzere iki önemli sorun ortaya çıkmaktadır. Ters seçim sözleşme imzalamadan önce ortaya çıkmakta, ahlaki tehlike sözleşme imzalandıktan sonra ortaya çıkmaktadır. Bankaların kredi talebinde bulunan müşterilerin dürüst olup olmadığı; güvenli ya da riskli proje stratejilerine yatırım yapacağı hakkında tam bilgiye sahip olması mümkün değildir. Bankacılık sektöründe, bankanın bilgi eksikliğinden dolayı ters seçim yaparak dürüst olmayan müşterilere, bir başka deyişle aldığı krediyi geri ödeme olasılığı düşük olan dürüst olmayan müşterilere, kredi vermesi veya müşterilerin aldıkları krediyi riskli proje stratejilerine yatırmak gibi bankaya belirtilen amaç dışında kullanmaları asimetrik bilgi durumundan doğan problemlerdir. Bu kapsamda çalışmanın amacı dürüst olan ve dürüst olmayan iki tip müşterinin olduğu bankacılık sektöründe faiz oranı etkisini oyun teorisi yöntemiyle analiz edilecektir.
Asymmetric information problem refers to the situation in which one party has more information than the other in the markets. The banking sector is one of the sectors where asymmetric information problems are encountered the most. Two important problems arise in the banking sector: adverse selection and moral hazard, where it creates asymmetric information. Adverse selection occurs before the contract is signed, and the moral hazard occurs after the contract is signed. Whether the customers who request loans from banks are honest; It is not possible to have full knowledge of whether to invest in safe or risky project strategies. In the banking sector, the problems arising from the asymmetric information situation are that the bank makes the wrong choice due to the lack of information and gives credit to dishonest customers, in other words, to dishonest customers who are less likely to repay the loan they have received, or that customers use their loans for other than the specified purpose, such as investing the credits they receive into risky project strategies. In this context, the aim of the study is to analyze the effect of interest rate in the banking sector with two types of honest and dishonest customers using game theory method.