DSpace Repository

Kültürel diplomasi bağlamında sivil toplum kuruluşlarının ülke kültürünün tanıtımına etkisi: ürdün'deki yunus emre enstitüsü örneği

Show simple item record

dc.contributor.advisor PAŞALI TAŞOĞLU, Nihal
dc.contributor.author Al Ameer, Audaı
dc.date.accessioned 2022-04-07T07:50:06Z
dc.date.available 2022-04-07T07:50:06Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.other 695261
dc.identifier.uri http://dspace.kocaeli.edu.tr:8080/xmlui/handle/11493/18094
dc.description.abstract Bu araştırma; Yunus Emre Enstitüsü'nün Ürdün'de uyguladığı kültür diplomasisinin iletişim faaliyetlerinde ülke kültürünü tanıtmada ki etkisini incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Amaç doğrultusunda ilgili literatürden faydalanılarak oluşturulan veri toplama aracı; amaçlı örnekleme yöntemidir. Amaçlı örnekleme yöntemi ile Ürdün'de bulunan 215 kişiye uygulanmıştır. Elde edilen veriler bilgisayar ortamında SPSS 22.0 istatistik programı ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda: Yunus Emre Enstitüsü'nün faaliyetleri hakkında "İnternet", "Sosyal medya", "Arkadaş ve akrabalar" ve "Enstitüye kişisel ziyaretlerim" veri kaynaklarını oluşturmuştur. Katılımcıların YEE' nin faaliyetlerine katılım sebebi faktörlerine ilişkin en yüksek ortalamaları "Türkçe dahil yabancı dil öğrenmeyi sevmemdir ", "Farklı ülke kültürlerini tanımaktır " ve "Türkiye devletini sevmemdir" oluşturmaktadır. Katılımcıların YEE' nin faaliyetlerinde Türk kültürü unsurlarını tanıtmada ne derece katkıda bulunduğuna ilişkin en yüksek veriler şu şekildedir: "Türkçeyi tanıtmak","Türk örf, adet ve değerlerini tanıtmak" ve "Türk sanat ve edebiyatını tanıtmaktır". Yunus Emre Enstitüsü faaliyetlerinin Türk kültür değerlerine yönelik etkilerine ilişkin en yüksek ortalamayı "Türkçe" oluştururken; sırasıyla "Türk örf, adet ve değerler", "Türk günlük yaşamı", "Türk semboller", "Türk tarihi, eser ve karakterleri " ve "Türk sanat ve edebiyatı " takip etmektedir.
dc.description.abstract This research was carried out in order to examine the effect of the cultural diplomacy implemented by Yunus Emre Institute in Jordan, on the promotion of the country's culture, through communication activities. The data collection tool created by using the relevant literature for the purpose; was applied to 215 people from Jordan determined by purposeful sampling method. The data obtained were analyzed with SPSS 22.0 statistical program in a computer environment. As a result of the research: It has been seen that the internet and social media, friends, and relatives, and personal visits to the Institute are news sources about Yunus Emre's activities. The highest initial averages of the participants regarding the factors that cause participation in the activities of YEE are "I like learning foreign languages, including Turkish", "I like to know different country cultures" and "I don't like the Turkish state". The highest initial averages of the participants regarding the factors that cause participation in the activities of YEE are "I like learning foreign languages, including Turkish", "I like to know different country cultures" and "I like the Turkish state". The first element of the participants' highest contribution to the contribution of YEE's activities in promoting the elements of Turkish culture was as follows: "To promote Turkish", "To introduce Turkish customs, traditions, and values" and "To promote Turkish art and literature". While "Turkish" constitutes the highest average regarding the effects of the Institute's activities on Turkish cultural elements; This is again followed by "Turkish Customs, Customs and Values", "Turkish daily life", "Turkish symbols", "Turkish History, Works and Characters" and "Turkish Arts and Literature".
dc.language.iso tur
dc.publisher Kocaeli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
dc.rights openAccess
dc.subject Kültürel diplomasi
dc.subject Yunus emre enstitüsü
dc.subject Kamu diplomasisi
dc.subject Ülke kültürü.
dc.subject Cultural diplomacy
dc.subject Yunus Emre institute
dc.subject Public diplomacy
dc.subject Country culture.
dc.title Kültürel diplomasi bağlamında sivil toplum kuruluşlarının ülke kültürünün tanıtımına etkisi: ürdün'deki yunus emre enstitüsü örneği
dc.title.alternative The effect of non-governmental organizations on the promotion of the country's culture in the context of cultural diplomacy:the case of yunus emre institute in jordan
dc.type doctoralThesis
dc.contributor.department Halkla İlişkiler ve Tanıtım Ana Bilim Dalı, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bilim Dalı
dc.identifier.endpage 169


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account