Bu araştırmada Almedia, Casanova, Bernardo, Cervero, Santos ve Ambiel (2019) tarafından geliştirilen Yükseköğretimde Okul Terki Ölçeği Türk kültürüne uyarlanmıştır ve kültürlerarası ölçme değişmezliği belirlenmiştir. Araştırmada veri toplama süreci öncesinde 54 üniversite birinci sınıf öğrencisiyle deneme uygulaması yapılmıştır. Araştırmanın iki çalışma grubu bulunmaktadır. İlk çalışma grubunu ölçeğin Türk kültürüne uyarlanmasının gerçekleştirildiği 279 birinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. İkinci çalışma grubunu yapının doğrulanmasının ve hem demografik değişkenler bakımından hem de Yükseköğrenim Yaşam Doyumu Ölçeği ile ölçüt geçerliğinin incelendiği 281 üniversite öğrencisi oluşturmaktadır. İkinci çalışma grubunun verisi ve ölçeğin Brezilya'da uygulanması ile elde edilen veriler kullanarak (toplam 487 öğrenci) kültürlerarası ölçme değişmezliği incelenmiştir. Uyarlama aşamasında yapılan analizlerle ölçek ile Türk kültürüne uygun, geçerliği ve güvenirliği yüksek ölçümler yapılabildiği belirlenmiştir. Türkiye ve Brezilya arasında kültürlerarası ölçme değişmezliği incelendiğinde, ölçekteki tüm maddeler ve tüm alt boyutlar için yapısal değişmezliğin sağlandığı, sosyal ve finansal nedenlerle okul terki eğilimleri alt boyutları için aynı zamanda metrik değişmezliğin de sağlandığı belirlenmiştir.
In this study, the School Dropout Scale in Higher Education developed by Almedia, Casanova, Bernardo, Cervero, Santos, and Ambiel (2019) was adapted to Turkish culture and intercultural measurement invariance has been determined. In the research, a trial application was conducted with 54 first-year university students before the data collection process. The research has two working groups. The first study group consisted of 279 first-year university students in which the School Dropout Scale in Higher Education was adapted to Turkish culture. The second study group consists of 281 university students, in which construct validity was examined and criterion validity was examined both in terms of demographic variables and with the Higher Education Life Satisfaction Scale. The cross-cultural measurement invariance was examined with the data of the second study group and the data obtained by applying the School Dropout Scale in Higher Education in Brazil (487 students in total). At the end of the adaptation process, it was determined that measurements with high validity and reliability can be made in accordance with Turkish culture. Cross-cultural measurement invariance between Turkey and Brazil, a configural invariance is provided for all items and all sub-dimensions in the scale, It was determined that both configural invariance and metric invariance were provided for trends in school dropout for social and financial reasons.