Amaç: Spor ve eğitim kamplarında öğrenciler antrenman ve maçlar yaparak, eğitsel oyunlarla eğlenerek, eğitici seminerlere katılarak kendi yaş grubu ile sosyal bir ortamda zaman geçirir ve kendi kişisel ihtiyaçları kendisi sağlamaya çalışırlar(giyinme, eşyalarını koruma, oda düzeni, temizlik ve hijyen, erken kalkma vs. gibi). Bu araştırmada, BJK Futbol Okullarında temel futbol eğitimi alan öğrencilerin BJK Spor Okulları spor kampına katılıp ve katılmama durumuna göre sorumluluk duygusu ve başarı algısının incelenmesi amaçlanmıştır. Yöntem: Araştırmanın evrenini kampa katılan ve katılmayan toplam 1134 öğrenci oluşturur. Roberts, Treasure ve Balague (1998) tarafından geliştirilen ve Türkçeye Çetinkalp (2006) tarafından uyarlanan ''Başarı Algısı Envanteri'' ile Özen (2008) tarafından geliştirilen "Sorumluluk Duygusu ve Davranışı Ölçeği" kullanılmıştır. Verilerin analizinde normallik dağılımı Kolmogorov Smirnov testi ile incelendiğinde, verilerin normal dağılım gösterdikleri bulunmuştur. İkili grupların karşılaştırılmasında bağımsız örneklem T testi, çoklu grupların karşılaştırılmasında ise One Way Anova testi kullanılmıştır. İstatistiksel anlamlılık düzeyi p<0,05 olarak kabul edilmiştir. Bulgular: Öğrencilerin SDDÖ analiz sonuçlarına göre spor ve kampa katılma durumu değişkenlere göre hem sorumluluk duyarım hem de sorumlu davranırım alt boyutlarında anlamlı farklılık bulunmuştur(p<0,05). BAE analiz sonuçlarına göre öğrencilerinin spor yapma yılları, spor ve kampa katılma durumları ve haftalık antrenman yapma süreleri değişkenleri hem görev hem de ego alt boyutlarında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olduğu belirlenmiştir(p<0.05). Sonuç: Spor yapma ve BJK Spor Okulları futbol kampına katılma durumunun başarı algısı ve sorumluluğu etkilediği söylenebilir. Anahtar Kelimeler: Spor Okulları, Futbol Eğitimi, Başarı Algısı, Sorumluluk, Davranış.
Purpose: Children of sports and education camps spend time in a social environment with their age group by training and matches, having fun with educational games, attending educational seminars and trying to meet their own personal needs (dressing, protecting their belongings, room arrangement, cleaning and hygiene, early get up etc.). In this study, it was aimed to examine the sense of responsibility and perception of success of the students who received basic football education in BJK Football Schools according to whether they participated in BJK Sports Schools sports camp or not. Procedure: The universe of the research consists of 1134 students who participated in the camp and did not. The "Perception of Success Inventory" developed by Roberts, Treasure and Balague (1998) and adapted to Turkish by Çetinkalp (2006), and the "Sense of Responsibility and Behavior Scale" developed by Özen (2008) were used.In the analysis of the data, when the normality distribution was examined with the Kolmogorov Smirnov test, it was found that the data showed a normal distribution. Independent sample T test was used for comparison of paired groups and One Way Anova test was used for comparison of multiple groups. Statistical significance level was accepted as p<0,05. Findings: According to the RSRB analysis results of the students, a significant difference was found in both the "I feel responsible and I act responsibly" sub-dimensions according to the variables of sport and camp participation(p<0,05). According to the results of SPI analysis, it was determined that there was a statistically significant difference in both task and ego sub-dimensions of the variables of the years of doing sports, the status of participating in sports and camp, and the weekly duration of doing sports(p<0,05). Result: Playing sports and BJK it can be said that participation in the sports schools football camp affects the perception of success and responsibility. Key Words: Sports Schools, Football Education, Perception of Success, Responsibility, Behavior.