Amaç: Covid-19 virüsü sebebiyle havuzların kapanmasıyla antrenmanlarına çevrimiçi kara antrenmanı yaparak devam eden 11-16 yaş grubu sporcuların faaliyetleri sırasında sürekli optimal performans duygu durumlarını farklı değişkenler ile karşılaştırmak bu araştırmanın amacını belirlemektedir. Yöntem: Araştırmaya Kocaeli ilinde 2019-2020 sezonları içerisinde lisanslı olarak yüzme sporu yapan 106 sporcu katılmıştır. Verilerin toplanması; sporculara Demografik Özellikler formu ve Jackson ve diğ. (2002) tarafından geliştirilen Sürekli Optimal Performans Duygu Durum Ölçeği (SOPDDÖ) anketi pandemi nedeni ile Google Formlar üzerinden online olarak uygulanmıştır. Elde edilen verilen SPSS 22.0 paket programında 2 bağımsız grup karşılaştırılmalarında Independent Sample T testi, 3 veya daha fazla grup karşılaştırılmaların One Way Anova testi kullanılmıştır. Bulgular: Katılımcıların Yaş, Cinsiyet, Antrenman yaşı ve izinli oldukları saatler içerisinde ev dışı aktivite düzeyleri SOPDDÖ alt boyutları ile karşılaştırıldığında; Cinsiyet ve antrenman yaşları ile alt boyutlar arasında anlamlı bir farka rastlanılmamıştır (p<0,05). Yaş değişkenleri ile; 11-12 yaş grubunun 13-14 yaş grubuna göre Görev Zorluğu-Beceri Dengesi, Eylem Farkındalık Birleşimi, Açık Hedefler, Belirli Geri Bildirim, Göreve Odaklanma, Kontrol Duygusu ve Amaca Ulaşma alt boyutları arasında anlamı bir fark bulunmuştur (p<0,05). 15-16 yaş grubunun 13-14 yaş grubuna göre Eylem Farkındalık Birleşimi, Göreve Odaklanma, Kontrol Duygusu ve Amaca Ulaşma Deneyimi alt boyutlarında anlamlı fark bulunmuştur (p<0,05). Katılımcıların izinli oldukları saatlerde ev dışı aktivite düzeyleri karşılaştırıldığında 'Nadiren', 'Genellikle', 'Her Zaman' ev dışında zaman geçiren katılımcıların 'Hiç' zaman geçirmeyen katılımcılara göre bazı alt boyutlarda anlamlı fark göstermiştir (p<0,05). Sonuç: Pandemi döneminde çalışmalarına evlerinden Çevrimiçi Kara Antrenmanı (ÇKA) yaparak devam eden yüzücüler arasından 13-14 yaş grubundaki yüzücüler uzaktan eğitimler sırasında daha çok teşvik edilmesi gerektiği ve 11-16 yaş aralığında bulunan çocukların sosyalleşmelerinin ÇKA üzerinde SOPDD'larını olumlu etkileyeceği söylenebilir.
Objective: The aim of this research is to examine the Dispositional Flow Scale of the athletes in the 11-16 age group, who continue their training by doing online dryland training after the pools are closed due to the Covid-19 virus, by comparing them with different variables. Method: 106 swimmers who were licensed in Kocaeli province in the 2019-2020 season participated in the research. Data collection; Demographic Characteristics form prepared for athletes and Jackson et al. (2002) Dispositional Flow Scale survey was applied online via Google Forms due to the pandemic. In the obtained SPSS 22.0 package program, the Independent Sample T test was used for comparisons of 2 independent groups, and the One Way Anova test for comparisons of 3 or more groups. Results: When the participants' Age, Gender, Training age and duration of out-of-home activities were compared with the DFS sub-dimensions; No significant difference was found between gender, training age and sub-dimensions (p<0.05). A significant difference was found between the age variables and the sub-dimensions of Task Challange-Skill Balance, Action-Awareness Merging, Clear Goals, Unambiguous Feedback, Concentration on Task at Hand, Sense of Control, and Achievement of Goal compared to the 13-14 age group of the 11-12 age group (p< 0.05). A significant difference was found between the 15-16 age group and the 13-14 age group in the sub-dimensions of Action-Awareness Merging, Concentration on Task at Hand, Sense of Control and Autotelic Experience (p<0.05). When the participants' out-of-home activity levels were compared, it was found that the participants who "Rarely", "Usually", "Always" spent time outside the home showed a significant difference in some sub-dimensions compared to the participants who did not spend time "never" (p<0.05). Conclusions: It can be said that among the swimmers who continue their work by doing ODT from their homes during the pandemic period, swimmers in the 13-14 age group should be encouraged more during distance education and the socialization of children between the ages of 11-16 will positively affect their DFS on ODT.