dc.contributor.advisor |
Temizsoylu, Nuri |
|
dc.contributor.author |
(Aksay) Savçın, Emine Begüm |
|
dc.date.accessioned |
2022-12-02T19:35:07Z |
|
dc.date.available |
2022-12-02T19:35:07Z |
|
dc.date.issued |
2005 |
|
dc.identifier.citation |
(Aksay) Savçın, Emine Begüm, (2005). Resimde kompozisyon. Kocaeli: Kocaeli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü |
|
dc.identifier.other |
744874 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.kocaeli.edu.tr:8080/xmlui/handle/11493/18174 |
|
dc.description.abstract |
Özet: Kompozisyon bir bütünlüğü içerir, bütünlük içerisinde çeşitlilik tek bir kompozisyonu oluşturur (Birden farklı kompozisyon bir araya getirildiğinde dahi tek bir kompozisyonu oluşturur). Bu çeşitlilik kavramsal ve görsel öğelerin bir araya gelmesiyle (Kavramsal öğeler; nokta, çizgi, düzlem, hacim. Görsel öğeler; nokta, çizgi, renk doku, boyut, biçim, yüzey) kompozisyon ilkeleri; zıtlık, görsel ritm, görsel denge, zemin ve şekil, odak noktası) oluşur. Bu nedenle kavramsal ve görsel öğelerin, görsel algılamayla nasıl oluştuğuna dair ilk inceleme görme başlığıyla başlar, dolayısıyla geniş bir verilmiştir.Doğa sanatçı için iyi bir donedir. Sanatçı bu öğeleri ve ilkeleri kullanarak doğayı betimler, daha sonra hayatının başından itibaren öğrenmiş olduğu (çevremizi algılamaya başladığımız andan itibaren) bilgileri kullanır. Kompozisyonun içeriği, oluşumundan daha önemlidir. İfade etmek, yeniden oluşturmak sanatçı için vazgeçilmezdir. Kompozisyonu ve onu oluşturan ilkeleri, ifadesini güçlendirmek veya vurgulamak istediği noktada yoğunlaştırmasını sağlar. Sonuç olarak kompozisyon; kurallı ya da kuralsız, sanatçının kendi oluşturduğu akım doğrultusunda kendi kurallarını oluşturmasından meydana gelmektedir. Oluşturduğum tezin amacı, yukarıda bahsettiğim kompozisyon nedir? Amacı, kompozisyon ilkeleri, kavramsal ve görsel öğeler, algılama, algılamada şekil, biçim ve denge, kompozisyon türleri, altın oran, görsel çözümleme ve sanatçı görüşleri gibi görsel eleman ve prensiplerin bütünüdür. Bu doğrultuda yukarıda sözü edilen sonucun, günümüzdeki somutsal etkisini inceleyip, resimde kompozisyonun bugüne kadar farklılaşımlarını karşılaştırmak ve irdelemekdir. |
|
dc.description.abstract |
Abstract: Composition contains integrity ; has variety forms only one composition. (More than one different composition forms only one composition) This variety is constituted of conceptual and visual components getting together. (Conceptual elements are; point, line, plane, volume. Visual Elements; point, line, color tissue, dimension, shape, surface. Composition principals; opposition, visual rhythm, visual equilibrium, basis and figure, focus point). For this reason, investigation starts under headline "sight"; forming with visual perception ; comprehensive place had been given to conceptual and visual elements.The nature is a good datum for an artist. The artist describes by using this elements and principles, then starts to use the knowledge (from the time we started to perceive our environment) he has got from the beginning of his life. The content of composition is more important than its formation. To Express, reconstitute is renounceless for an artist. The principles form composition and himself, strengthening expression or achieve to intense at the point he wants emphasize. As a result,composition, with or without conforming a rule, artist's forming own regulations on the way of his trend. The aim of my thesis revealed, is a question mentioned above "what is a composition?". Through to an objective, composition principles, conceptual and visual elements, perceiving, shape in perceiving, figure and equilibrium, sorts of compositions, golden ratio, sight analyzing and artist's faculty of sight, like total sum of visual parts and principles. |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Kocaeli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü |
|
dc.rights |
openAccess |
|
dc.subject |
Resim sanatı |
|
dc.subject |
Painting art |
|
dc.title |
Resimde kompozisyon |
|
dc.title.alternative |
Composition in painting |
|
dc.type |
masterThesis |
|
dc.contributor.department |
Plastik Sanatlar Ana Sanat Dalı |
|
dc.identifier.endpage |
130 |
|