dc.description |
Bu çalışma, Yüksek Lisans öğrencilerine Tüketici Davranışları adlı dersin verilmesi sırasında hazırlanan ders materyallerinin bir araya getirilmesinden oluşmuştur. Çalışmada Henry Assael Modeli temel alınmıştır. Bunun nedeni, bilindiği kadarıyla en yeni model oluşu ve bu modelin öteki modellere göre daha öğretici bulunmasıdır. Çalışmada, bir model oluşturmaktan ziyade, mevcut modeller aracılığı ile tüketici davranışlarını açıklamak amaçlanmıştır. Çalışmanın Birinci Bölümünde tüketici davranışlarının pazarlama içindeki yeri, önemi; tüketici davranışları ile ilgili kavramlar ve bir tüketici karar modeli ele alınarak incelenmiştir. Tüketici karar verme modeline başlangıçta yer verilmesinin nedeni, öğrenme bakımından, önce temel sorunun ele alınmasının daha yararlı olacağına inanılmasındandır. ikinci bölümde, tüketici davranışlarını etkileyen iç ve dış değişkenler ele alınarak bunların satın alma karar süreci üzerindeki etkileri incelenmiştir. Böylece, önce model tanıtılmış daha sonra da modelin dış ve iç faktörlerden nasıl etkilendiği ortaya konmaya çalışılmıştır. Üçüncü bölüm ise, Yeniliklerin kabul ve yayılışına, hedef pazar - marka konumlandırmasına ve örgütsel satı alma sürecinin tanıtılmasına ayrılmıştır. Bu çalışma, başta bilim adamları olmak üzere konu ile ilgilenenlerin her türlü eleştirisine açıktır. Gelişmenin itici gücünün eleştiri olduğuna inanan yazar, bu eleştirilerden büyük mutluluk duyacaktır. |
|