DSpace Repository

Matlab ve simulenk’le modelleme ve kontrol

Show simple item record

dc.contributor.author Bingül, Zafer
dc.date.accessioned 2023-04-24T13:43:59Z
dc.date.available 2023-04-24T13:43:59Z
dc.date.issued 2005
dc.identifier.isbn 9789755113913
dc.identifier.isbn 9755113916
dc.identifier.other 055252
dc.identifier.uri http://dspace.kocaeli.edu.tr:8080/xmlui/handle/11493/18890
dc.description Gerçek yaşamdaki sorunları çözmek için iyi bir bilimsel birikim gerekir. Bunu elde etmenin yeride üniversitelerdir. Yeni bilgiler edinmek ve bu bilgilerin kullanımını geliştirmek üniversite eğitiminde çok önemlidir. Öğrenciler birçok farklı yöntemle ve farklı materyaller kullanılarak bilimsel konuları öğrenirler. Günümüzde en yaygın kullanılan eğitim materyali bilgisayardır. Derslerde, öğrenciler grup çalışmalarıyla ya da tek başlarına bilgisayar yardımıyla çeşitli yazılımları kullanarak ders konularını pekiştirebilirler. Şu ana kadar verdiğim derslerden edindiğim tecrübelerime göre öğrenciler problem çözerek en verimli şekilde öğreniyorlar ve yapılan problemleri bir model olarak takip ediyorlar. Çözülen problemlerin birçok olumlu yönü vardır. Ama burada dikkat edilmesi gereken konu öğrencileri ezberden uzak tutacak bir yaklaşımın oluşturulması gereğidir. Özellikle ülkemizde test sisteminin getirdiği tek boyutlu düşünce mantığını üniversitede çok boyutlu düşünce olarak geliştirilmesi gerekiyor. Bunun içinde ders anlatılırken mümkün olduğu kadar görsel materyallerden yararlanmak gerekiyor. Bu kitabı yazmamdaki amaç matematiksel modelleme ve kontrol dersleri içinde bilgisayar kullanımıyla problem çözmeyi temel alan bilgisayar tabanlı öğrenme araçlarından yeterince yaralanılmasını sağlamaktır. Yıllar boyunca verilen eğitimden çıkarılan sonuç: öğrencilerin aktif olarak öğrenmeye katıldıklarında en iyi öğrendiklerine ve tek başına ders kitaplarının öğrencilerin öğrenme ihtiyaçlarını karşılayamadığıdır. Birçok ders kitabının içine sıkıştırılan bilimsel bilgi miktarı oldukça büyüktür. Ama önemli olan bu bilgilerin ne kadarı öğrenciler tarafından özümsenebilmiştir. Dünyadaki kolejler ve üniversiteler öğrencilere bütün yeni bilgileri öğretmeye kalkışmaktan çok, onlara, sorgulamayı, yeni bilgiler ve varolan bilim arasındaki bağlantıyı ve ilişkiyi kurmayı, problem çözme becerilerini geliştirmeyi, sezinleme ve eleştirel düşünmeyi öğretmeye gayret ediyorlar. Bu kitabı yazarken birçok kitaptan ve Internet kaynaklarından (özellikle http://www.engin.umich.edu/group/ctm/) yararlandım. Bu kaynakların yazarlarına teşekkür etmeyi bir borç bilirim. Ayrıca bu kitabın hazırlanmasında yoğun katkılarından dolayı asistanım Alev Söke ye de çok teşekkür ederim.
dc.description c.1 ; 24 cm
dc.language.iso tur
dc.publisher Kocaeli Üniversitesi
dc.publisher Birsen Yayınevi
dc.relation.ispartofseries Kocaeli Üniversitesi Yayınları ; 160
dc.rights embargoedAccess
dc.subject MATLAB
dc.subject SIMULINK
dc.subject Kontrol teorisi
dc.subject Control theory
dc.subject Sistem tasarımı
dc.subject System design
dc.title Matlab ve simulenk’le modelleme ve kontrol
dc.type publishedVersion
dc.type book


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account