DSpace Repository

Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi dönem 1 öğrencilerinin üniversiteye uyumu, anksiyete düzeyleri ve aleksitimik özellikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Alvur, Tuncay Müge
dc.contributor.author Karaçoban, Tuba
dc.date.accessioned 2023-05-19T10:47:58Z
dc.date.available 2023-05-19T10:47:58Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Karaçoban, Tuba, (2021). Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi dönem 1 öğrencilerinin üniversiteye uyumu, anksiyete düzeyleri ve aleksitimik özellikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Kocaeli: Kocaeli Üniversitesi, Tıp Fakültesi
dc.identifier.other 767639
dc.identifier.uri http://dspace.kocaeli.edu.tr:8080/xmlui/handle/11493/18944
dc.description.abstract AMAÇ: Bu çalışmanın amacı; Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Dönem 1 öğrencilerinin üniversiteye uyumları, anksiyete düzeyleri ve aleksitimik özellikleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. GEREÇ VE YÖNTEM: Tasarım tipi kesitsel-analitik olan araştırmanın evreni, çalışmanın yapıldığı 2019-2020 eğitim öğretim yılında Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde okumakta olan Dönem 1 öğrencilerinden oluşmaktadır. Çalışmanın ilk aşamasına 228 öğrenci, 2. aşamasına 134 öğrenci katılmıştır. Veri toplama araçları olarak; katılımcıların demografik ve sosyoekonomik özellikleri, üniversite hakkındaki düşünceleri ve karşılaştıkları sorunların sorgulandığı kısa anket formu, Üniversiteye Uyum Ölçeği, Beck Anksiyete Ölçeği ve Toronto Aleksitimi Ölçeği yüz yüze anket yöntemiyle ilk aşaması güz dönemi, 2. aşaması bahar döneminde uygulandı. Çalışma onamı anket metninin önünde yer alan yazılı onam ile alındı. İstatistiksel değerlendirme IBM SPSS 20.0 (IBM Corp., Armonk, NY, USA) paket programı ile yapıldı. İki yönlü hipotezlerin testinde p<0.05 istatistiksel önemlilik için yeterli kabul edildi. BULGULAR: Çalışmamıza güz döneminde 17 ile 21 yaş arası, 118’i (%51,8) kadın, 110’u (%48,2) erkek olmak üzere toplam 228 öğrenci, bahar döneminde ise 17 ile 22 yaş arası 69’u (%51,5) kadın, 65’i (%48,5) erkek olmak üzere toplam 134 öğrenci katılmıştır. Güz döneminde öğrencilerin ortalama yaşı 18,34±0,72, bahar döneminde ise 18,63±0,78 olarak saptanmıştır. Her iki dönemde ise genel yaş ortalaması 18,45±0,75’tir. Güz döneminde öğrencilerin 174’ü (%76,3), bahar döneminde ise 106’sı (%79,1) yurtta kalmaktadır. Güz döneminde öğrencilere uygulanan üniversiteye uyum ölçeğinde alınan puanların medyanı 212 (min:73-max:315), bahar döneminde ise medyanı 209,50 (min:57-max:315) olarak bulunmuştur. Güz döneminde öğrencilerin % 32’si bahar döneminde ise %23,1’i üniversite yaşamına uyum sağlamakta güçlük çektiğini belirtmektedir. Bu öğrencilerin %19,2’sinde orta düzeyde, %23,3’ünde şiddetli düzeyde anksiyete saptanmıştır. TAS-20 ölçeğinden alınan puanlara göre 40 öğrencide (%17,5) aleksitimi mevcuttur. Cinsiyete göre aleksitimi skorları arasında anlamlı fark yoktur. SONUÇ: Bu çalışma üniversite birinci sınıf öğrencilerinin yaklaşık üçte birinin üniversite yaşamına uyum sağlamakta güçlük çektiğini, öğrencilerin yaklaşık dörtte birinin orta şiddetli ve şiddetli düzeyde anksiyetesi olduğunu göstermektedir. Uyum problemleri öğrencilerin 5 kaygılarını arttırıp üniversite yaşamını daha da zorlaştırmaktadır. Öğrencilerin aleksitimik özellikleri de uyumu etkileyen faktörlerden biridir. Öğrencilerin uyumunu arttırmak için yaşadıkları temel sorunların belirlenip bunlara yönelik önleyici ve düzenleyici tedbirlerin geliştirilmesi gerekmektedir. Öğrencilerin rehberlik hizmetlerinden daha etkin biçimde yararlanmaları sağlanmalıdır.
dc.description.abstract AIM: The aim of this study is; to examine the relationship between university adjustment, anxiety levels and alexithymic characteristics of Kocaeli University Faculty of Medicine Term 1 Students. MATERIALS AND METHODS: The universe of the research, whose design type is crosssectional- analytical, consists of Term 1 students studying at Kocaeli University Faculty of Medicine in the 2019-2020 academic year. 228 students participated in the first stage of the study and 134 students participated in the second stage. As data collection tools; The short questionnaire form, in which the demographic and socioeconomic characteristics of the participants, their thoughts about the university and the problems they encounter were questioned, the University Adjustment Scale, Beck Anxiety Inventory and Toronto Alexithymia Scale were administered face-to-face survey method in the first phase in the fall semester and the second phase in the spring term. Study consent was obtained with the written consent given in front of the text of the questionnaire. Statistical Package for the Social Sciences 20 package program was used to evaluate the data obtained from the study. In the testing of two-sided hypothesis, p<0,05 was considered sufficient for statistical significance. RESULTS: Our study included a total of 228 students, 118(51,8%) were female and 110(48,2%) were male between the ages of 17 and 21 in the fall semester, and a total of 134 students, 69(51,5%) were female and 65(48,5%) were male between the ages of 17 and 22 in the spring semester. The mean age of the students in the fall term was 18,34±0,72 and 18,63±0,78 in the spring term. In both periods, the mean age was 18,45±0,75. In the fall semester 174(76,3%) students stay in the dormitory and 106(79,1%) students in the spring semester. The medyan of the scores obtained in the university adjustment scale applied to the students in the fall semester was 212(min:73-max:315), and the medyan was 209,50(min:57-max:315) in the spring semester. 32% of the students in the fall semester and 23,1% in the spring semester state that they have difficulty in adapting to university life. Moderate anxiety was found in 19,2% of these students, and severe anxiety in 23,3%. According to the scores obtained from the TAS-20 scale, 40(17,5%) students have alexithymia. There is no significant difference between alexithymia scores according to gender. 7 CONCLUSION: This study shows that approximately one-third of university freshmen have difficulty in adapting to university life, and approximately one-fourth of students have moderate to severe anxiety. Adaptation problems increase students’ anxiety and make university life more difficult. The alexithymic characteristics of students are also one of the factors affecting adjustment. In order to increase the adaptation of students, it is necessary to determine the main problems they experience and to develop preventive and regulatory measures for them. It should be ensured that students benefit from guidance services more effectively.
dc.language.iso tur
dc.publisher Kocaeli Üniversitesi, Tıp Fakültesi
dc.rights openAccess
dc.subject Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Öğrencileri
dc.subject üniversiteye uyum
dc.subject Kocaeli University Medical School students
dc.subject university adjustment
dc.subject anxiety
dc.title Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi dönem 1 öğrencilerinin üniversiteye uyumu, anksiyete düzeyleri ve aleksitimik özellikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternative Investigation of the relationship between Kocaeli University Medical Faculty semester 1 students adaptation to university, anxiety levels and alexitimic features
dc.type specialtyThesis
dc.contributor.department Aile Hekimliği Anabilim Dalı
dc.identifier.endpage 82


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account